Sunday, July 14, 2013

How to change your life



























Ik heb wel eens gelezen dat de gemiddelde blogger na drie jaar ongeveer stopt met bloggen. Ik ben nu zo ongeveer drie jaar aan het bloggen en ik ben blij dat ik het gevoel heb nog lang niet uitgeblogd te zijn. Ik vind bloggen nog steeds ontzettend leuk, en niets zo leuk als op een zaterdagochtend met een lekker cappuccino door mijn lijstje met blogs te scrollen en mee te lezen met andere creatievelingen. Ik merkte de laatste tijd wel dat ik steeds minder tijd daarvoor had. Mijn tijd ging vooral op aan andere dingen. Zoals mijn Etsy-shop, en mijn facebook-pagina, en de Haakfactory, en het geven van workshops en alle voorbereidingen die daarbij horen. En dan is er ook nog gewoon mijn baan. En dan soms, soms ben ik gewoon heel erg moe. Zoals de laatste tijd. En dan ga je als vanzelf nadenken. En alles bij elkaar genomen kwam ik tot de conclusie dat het tijd is om een stapje terug te doen. Want alles wat ik nu allemaal doe is er zo langzaam in geslopen, dat ik me gewoon nooit - tot een paar dagen geleden - gerealiseerd heb dat het misschien wat veel is.... En dus heb ik besloten te stoppen met de Haakfactory. En misschien dat ik de komende tijd even - als het mooi weer is en zo - wat minder blog. Maar niet met de bedoeling te stoppen hoor! Gewoon om even te genieten van de zon en om weer wat rust te vinden voor leuke dingen. Zoals leuke blogs lezen. En haken! Want daar had ik de laatste tijd gewoon helemaal geen tijd meer voor. Dus ik kijk uit naar een fijne zomer waarin alles weer een beetje terug gaat naar waar het ooit mee begon: gewoon lekker haken en bloggen. :-)

Once I've read that the average blogger quits after three years of blogging. I'm blogging for almost three years now, and I'm glad I don't have the feeling I don't have anything to blog about no more. I still love to blog, and I love to scroll through the list of blogs that I follow on a Saturday morning with a good cappuccino in front of me. But lately I noticed I had very little time left to do these things. All my time went to my Etsy-shop, my facebook-page, de Haakfactory, doing workshops and all preparations that were needed for that. And then there's my job too. And sometimes, sometimes I'm just very tired. Like lately. And then you start to think. And after thinking everything over I decided that it's time to do a step back. Because all the things I do right now sneeked into my live so quietly, I never realised - until a few days ago - that it might be a bit too much... And so I've decided to stop with de Haakfactory, my Dutch webshop. And maybe for the next few weeks - when the sun is shining for example - I'll not blog as much as I used to. But not because I want to quit ofcourse! I'm just outside enjoying the sun and getting a bit more energy for all the fun things I love to do. Like reading fun blogs. And crocheting! Because lately I just didn't have the time to crochet anymore. So I'm looking forward to a very nice summer in which it will all go back to where I started from: just crochet and blogging. :-)

34 comments:

  1. Gelukkig maar dat je niet stopt, ik lees je blog altijd met plezier. Geniet van het mooie weer en de rust. Ik houd je blog in de gaten;).
    Fijn weekend.
    Groetjes Zelda

    ReplyDelete
  2. Groot gelijk! Zonde van je creatieve tijd om alles in het digitale te zoeken, zoals fb, etsy en noem maar op:) Gewoon lekker in een stoel, haakpen in de hand,haken en af en toe eens naar een vlinder kijken als je lekker buiten zit. groeten Francien

    ReplyDelete
  3. Wat goed van je dat je luistert naar de signalen die je lichaam afgeeft. Jammer dat je stopt met de haakfactory, maar heerlijk dat je wel blijft bloggen! Rust lekker uit en tot de volgende blog.

    ReplyDelete
  4. RUST REINHEID REGELMAAT
    Daar zouden eens meer mensen aan moeten denken.
    Nu bedoel ik niet dat je gauw in paniek raakt, of een smeer poes bent en dat er geen orde bij je is...hahaha...
    Je hebt groot gelijk geniet ervan. gr. Annie.

    ReplyDelete
  5. Bloggen, en al die andere dingen die je doet, moet plezierig blijven. Zo te horen heeb je veel (teveel) hooi op je vork. Goed dat je naar jezelf luistert en een stapje terug doet.
    Tip: veel bloggers die het heel lang volhouden, bloggen 1x per week (liefst op een vast moment. dat is handig voor je trouwe volgers). Zo valt het bloggen te overzien. Hopelijk heb je iets aan deze tip.

    Doe maar lekker energie op in de zon, Margaret

    ReplyDelete
  6. Groot gelijk. Ik heb ook een fulltime baan en dan schieten sommige dingen er gewoon bij in. Vond het al zo knap dat je én een Etsy winkel én nog een gewone webshop had. Daar gaat gewoon zo veel tijd in zitten!
    Enjoy the sun!
    Esther.

    ReplyDelete
  7. Diene foto doet mij,watertanden .

    ReplyDelete
  8. Groot gelijk, het is in blogland sowieso komkommertijd denk ik hoor, in de zin van minder blogjes dan. Prachtige foto trouwens!

    ReplyDelete
  9. Wat slim dat je goed voor jezelf zorgt! En ga maar weer lekker veel haken, dan komt er snel weer een leuk boek van je. Prettige vakantie gewenst!

    ReplyDelete
  10. Isn't it funny that we always go back to where we began. I have been blogging for a year now and it is quite time consuming to get it going. Enjoy your time.

    be well
    Donna

    ReplyDelete
  11. you are so right, my dear...
    ♥♥♥

    ReplyDelete
  12. Goed dat je op tijd je grenzen aanvoelt en dan ook beslissingen neemt! Fijn dat je doorgaat met bloggen, al is het dan mss even op een lager pitje. Zelf blog ik nu ruim een half jaar en het neemt energie, maar levert ook heel veel op. Veel meer dan ik verwacht had (het heeft mij uit een creatieve dip gehaald). Geniet van de zomer en bedankt voor elke keer weer een nieuwe Link-your-stuff-party!

    ReplyDelete
  13. We all end up questioning ourselves and our blogging... I ahve been ready to throw in the towel more than once but then an energy boost comes along and I am back into. But, I think it is a good thing to take time and think things over for a moment... Do I need to run my ETSY. Do I need to do tutorials every other week? Do I need to be constantly connected? Do I need to blog every day? We all are in different stages in life. Me, for example, are in the middle of a time with young kids around me. They need my attention. More than Blogland does. I have to make a choice at times. I step back frequently. This summer I am making a plan for myself to find more of a balance. I will disconnect for 3 weeks!!! Wow... Will I loose all my followers and my spot in Blogland. I doubt it. When I come back I will be boosted with energy and things to talk about again. And yes. I will actually have TIME to crochet and not just write about it. Thank you for sharing this Annemarie. It feels good to know Ia m not alone and neither is you. Enjoy the lazy summer days.
    Annette
    My Rose Valley

    ReplyDelete
  14. Goed dat je het zelf merkt, want het kan er zo insluipen, teveel dingen leuk vinden en te veel dingen willen doen.
    En dan ineens komt de man met de hamer, die hier ook geregeld langskomt en ik opnieuw m'n grenzen ga stellen.
    Je moet natuurlijk wel kunnen doen en genieten wat je leuk en belangrijk vind.
    Ik vind het ook fijn dat je wel blijft bloggen, hoewel ik pas kort blog, lees ik je blog met veel plezier.
    Geniet lekker van het zonnetje :)
    Liefs

    ReplyDelete
  15. I hope you have a great summer!
    Enjoy the sun!

    ReplyDelete
  16. Geniet lekker van de zomer en ik verheug me al op weer een nieuwe creatie van jouw eigen hand hoor ;-)
    Groetjes,
    Wendy
    wendysmhaaksels.blogspot.nl

    ReplyDelete
  17. Het moet inderdaad wel leuk blijven!:) Wat een mooie afbeelding trouwens.

    ReplyDelete
  18. Zat er maar 48 uur in een dag en hoefden we maar niet te slapen....soms moet je dingen laten gaan omdat het nu eenmaal niet zo is.

    ReplyDelete
  19. Blijven zoeken naar de balans in je bezigheden, met iets nieuws beginnen of juist met iets stoppen. Allemaal creatieve processen. Voor mij zo herkenbaar. Zolang je je er zelf maar goed bij blijft voelen.
    Bij Link your stuff heb je zaterdags trouwens wel meerdere kopjes koffie nodig. Tsjonge, de lijst wordt steeds langer. Maar het blijft zo leuk om al die creativiteit te bekijken!
    Groetjes, Alyt

    ReplyDelete
  20. Er LOL in blijven houden is het grootste goed. X

    ReplyDelete
  21. Uuaaauuuu!!!! Me encanta!!!
    Anna

    ReplyDelete
  22. Wat een goede keus...ik was echt even bang dat je toch zou stoppen met bloggen.
    Jammer voor de Haakfactory...maar ja, zelf haken is natuurlijk nog wel het allerleukste!
    Geniet van de zon...neem lekker de tijd om jezelf weer terug te vinden! X Dinaz ♥

    ReplyDelete
  23. Good for you! I think a lot of bloggers feel they HAVE to post close to everyday! I'm not sure why but I follow some blogs that only post maybe a couple of times per month. When I see them in my email I can't wait to see their post!
    Enjoy your time :)

    ReplyDelete
  24. You deserve some "me time". Enjoy the nice weather outside. Take some walks...plan a few activities...and of course some crochet time is needed, too!

    ReplyDelete
  25. aan je zelf denken dat is belangrijk en als dit de keuze is die je maakt dan is ie goed

    knuffie jenneke

    ReplyDelete
  26. Geniet lekker van het zonnetje. tank lekker bij doe nieuwe energie op en ga vrolijk verder, we genieen van wa je doe maar dat moe jij ook doen!
    Denk aan jezelf en dan aan de rest!!!! Oftewel als je goed voor jezelf zorg kun je ook weer goed voor anderen zorgen!!!
    Liefs Tineke

    ReplyDelete
  27. Wat ontzettend knap dat je hier nu al over na denkt. Dat je op tijd je grens aan geeft! Dat vind ik echt stoer! En dan ook nog eens een beslissing en keuze moet maken wat je dan opgeeft.
    Maar je moet zelf ook energie opdoen, wil je het willen weggeven. Dus ik denk dat je er heel goed aan doet! En je stopt gelukkig niet helemaal!

    Nu is het inderdaad tijd voor zon en lekker haken! Geniet ervan! ontspan!

    Groetjes Geeske

    ReplyDelete
  28. lijkt me een hele verstandige beslissing! want soms moet je 's even stilstaan en dan bedenk je dat me-time héél belangrijk is, dus succes ermee ....
    Fijn dat je nog heerlijk blijft bloggen, en het is niet de kwantiteit die telt, maar de kwaliteit! Dus een berichtje minder hoeft niet persé negatief te zijn, toch?!
    groetjes
    Hilde

    ReplyDelete
  29. Jammer, maar wel heel begrijpelijk. Als je te veel hooi op je vork neemt komt het ook niet goed. Sterkte met alles en vooral leuk dat je blijft bloggen.
    Groetjes, Amarins

    ReplyDelete
  30. Goede keus om eens even aan jezelf te denken!

    Rust lekker uit en geniet van de zomer!!

    Liefs Henrike

    ReplyDelete
  31. Begrijpelijk!!Ik las je blog ook altijd, ..........maar,soms ben je zelf even aan de buurt!! groetjes Monique Beckers

    ReplyDelete
  32. Good decision! Enjoy the summer and fill the batteries !

    ReplyDelete
  33. Ik lees het nu pas, goed dat je de knoop door hebt gehakt! Het leven zelf is ook veel belangrijker!

    ReplyDelete