Sunday, July 15, 2012

Working on a new project




















Terwijl ik bezig ben met een nieuw project (daarover later meer) kwam ik in een kist deze deken tegen. Ik begon ermee in 2010 (mijn eerste blogberichten erover vind je hier, hier en hier). Zoals wel vaker met dit soort grote projecten heb ik mijn doel niet gehaald: 50.000 steken :-) Hij lag nog altijd half afgemaakt in een mand en vandaag heb ik hem afgehecht. Eigenlijk niet eens omdat ik hem niet af wilde maken, maar vooral omdat de katoen die ik gebruikte (Lana Grossa Uni Star) voor zover ik weet niet meer te krijgen is in Nederland. Jammer, want het is een hele fijne katoen met mooie kleuren. Dus als een (web)winkel-eigenaar dit leest: haal alsjeblieft mijn favoriete katoen in huis! :-)

While I'm working on a new project (more about that later on) I found this blanket in a basket. I started working on it in 2010 (more blogpost about it here, here and here). Like lots of huge projects I didn't reach my goal: 50.000 stitches :-) It was still half-finished in the basket and today I decide to fasten it off. Actually I didn't fasten off because I don't want to finish it, but more because the cotton I've used (Lana Grossa Uni Star) is not available in The Netherlands anymore as far as I know. Too bad, because the cotton was really nice to work with and the colours were great. So if some (web)shop-owner is reading this: please bring back my favourite cotton! :-)

















Ik heb de deken niet opgemeten, maar hij is groot genoeg om onder te liggen. Ik heb negen verschillende kleuren gebruikt en telkens 9 rijen met halve stokjes van elke kleur gehaakt. Ik heb daarvoor een haaknaald 5mm gebruikt.

I didn't measure the blanket, but it is big enough to crawl under. I've used nine different colours and I made nine rows of every colour with half double crochets. I used a crochet hook 5mm.











14 comments:

  1. if I had 10 cents for every project I haven't finished... :) It's a beautiful blanket and even if it's not large enough to cover a bed, it looks big enough for a sofa all the same!

    ReplyDelete
  2. wouw super gaaf het deken

    liefs fleur

    ReplyDelete
  3. Mooi met die frisse kleuren, wel een werk zeg!
    Famke

    ReplyDelete
  4. wowww wat een werk ik vind he reuze mooi
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    ReplyDelete
  5. Mooie kleuren! Jammer dat het materiaal niet meer te krijgen is. Maar als iemand je er toch aan kan helpen, ga je dan weer verder of vind je het genoeg zo?
    Als ik het goed begrijp is ie groot genoeg dus je kan er in ieder geval lekker in wegkruipen als het koud is!

    Ben benieuwd naar je nieuwe project!
    Groetjes weer,
    Marjan

    ReplyDelete
  6. Joh wat een mooie kleuren die deken! Echt geweldig, duimen dus dat het weer te verkrijgen is ergens.

    ReplyDelete
  7. mooie kleuren! Jammer dat je de garen niet meer kan vinden.

    ReplyDelete
  8. Wat een prachtige deken! En eeuwig zonde dat dat garen nergens meer te verkrijgen is.
    Groetjes Ilona

    ReplyDelete
  9. Ach, 40000 of 42000 steken zijn toch ook lekker om onder te liggen? Het is een mooie deken geworden.

    ReplyDelete
  10. Geweldige blog heb je, ik raak niet uitgekeken zoveel moois
    en leuke dingen die er gehaakt kunnen worden.
    Ben zelf ook bezig, gordijntjes en nu een kussen.
    Fijn om te weten dat er veel meer te haken is.
    gr. Loes

    ReplyDelete
  11. volgens mij verkopen ze het katoen wat je zoekt in Ouddorp bij Jorbeau creatief, zeker weten doe ik het niet maar je zou kunnen bellen.
    groetjes Rita

    ReplyDelete
  12. Haha, zo herkenbaar! Hier ligt ook nog een deken die nog lang niet af is. Zoals wel meer projecten.. ik vind het zo knap dat sommige mensen "even" een hele deken uit hun haaknaald weten te toveren!

    ReplyDelete
  13. Leuke kleuren! zo heb ik ook nog een deken liggen dat nog af moet .....

    ReplyDelete